fredag 1 augusti 2014

Du gör mig galen!

Titel: Du gör mig galen! (2012)
Originaltitel: Silver linings playbook
Genre: Komedi, drama, romantik
Längd: 122 minuter
Regissör: David O. Russell
Manus: David O. Russell.
Baserad på Matthew Quicks bok med samma namn.
Starring: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Jacki Weaver

Handling,
Pat (Cooper) Har suttit inlåst på psyket i åtta månader pga att han är aggresiv, har humörsvängningar och svårt att kontrollera vad han säger. Han blir frisläppt och får lov att bo hos sina föräldrar om han går i regelbunden terapi och sköter sig. Han är djupt deprimerad pga uppbrottet med sin fru och gör nu allt för att imponera på henne och få henne tillbaka. Han blir bjuden på middag hos sin bästa kompis och där träffar han Tiffany (Lawrence) som är minst lika galen som han är! Tillsammans hittar dom en väg för att må bättre.

Vad tycker jag?
Jag älskar Bradley Cooper. Han och Jennifer är ett fantastiskt team och har en enastående kemi, det här är en gravallvarlig film med väldigt bra humor. Det är andra gången jag ser det och den här gången var den inte lika bra som den första gången jag såg den, kanske för att det var så höga förväntningar när den kom ut och att jag redan hade bestämt mig för att älska den. Jag älskar den fortfarande även fast det saknas det lilla extra. Både Jennifer och Bradley gör ett fantastiskt jobb, skådespeleriet är felfritt! Det är härligt att se, inte konstigt att Jennifer fick en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll!

4 av 5 Toast! Galet bra film, se den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar