torsdag 31 juli 2014

Jack the giant slayer

Titel: Jack the giant slayer (2013)
Genre: Äventyr, Fantasy
Längd: 114 minuter
Regissör: Bryan Singer
Manus: Darren Lemke, Christopher McQuarrie
Starring: Nicholas Hoult, Stanley Tucci, Eleanor Tomlinson, Min älskling Ewan McGregor(!!!)

Handling,
Vi kan alla historien om Jack och bönstjälken, men var det verkligen så det gick till eller har händelsen blivit legend, myt och bytt skepnad från år till år? Jack (Hoult) bor med sin farbror mitt ute i ingenstans en bit ifrån slottet, en dag tar han sig till slottet för att sälja sin häst och vagn, som betalning får han 6 stycken bönor. Hans farbror blir allt annat än glad när han får veta vad som har hänt och ger sig iväg för att sälja andra saker som finns i hemmet. På kvällen börjar det att regna kraftigt och Jack får en oväntad gäst - Prinsessan Isabelle (Eleanor Tomlinson) som är ute och söker äventyr, vilket förstås är precis det hon kommer att få så fort som bönan Jack har råkat tappat mellan golvspringorna når regnvattnet och börjar växa.

Vad tycker jag?
Bra film, bra film. Jag är svag för äventyr, fantasy, slott och prinsessor. Jag älskar sånt här! Tyvärr är jag inte speciellt förtjust i Nicholas Hoult av okänd anledning, måste nog se på lite fler saker han är med i. MEN min sol och min måne Ewan McGregor är med i filmen! Det kom som en chock för mig då jag inte hade läst något om filmen innan jag tittade. Iallafall så är det en bra film och jag gillar hur dom har återberättat historian och lagt till en historia bakom historian. Jag känner att jag är väldigt generös med mina toast till alla filmer jag ser men det kan inte hjälpas! Jag gillar filmer och tycker om att ge bra betyg till personer som jobbat hårt!

4 av 5 toast!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar