tisdag 29 juli 2014

Pacific Rim

Titel: Pacific Rim (2013)
Genre: Action, Äventyr, Science fiction.
Längd: 132 minuter
Regissör: Guillermo del Toro
Manus: Travis Beacham, Guillermo del Toro
Starring: Charlie Hunnam, Idris Elba, Charlie Day, Rinko Kikuchi.

Handling,
Filmen utspelar sig 5-25 år från nu, jorden hotas av någon sorts utomjordiskt havsmonster "Kaiju". Till en början är det bara en liten rackare sedan blir dom fler och större. För att skydda sig har människan skapat gigantiska robotar "Jägers" som styrs av två personer, personernas hjärnor kopplas ihop och tillsammans styr dom roboten som en enda kropp. Monstren kommer från havets djup, en klyfta som går till en annan dimension, en Jäger kan utan problem klara en klass 1 Kaiju men när dom blir fler och starkare börjar myndigheterna bygga gigantiska murar runt alla världens kuststäder när inte ens dom håller är det dags att komma på en ny plan och ta sig till källan av problemet.

Vad tycker jag?
Riktigt bra film! Hade en känsla av att det skulle vara en Godzillavarning men det kändes inte så, Transformers-fan som jag trodde jag att jag skulle tänka på dom hela tiden också men det gjorde jag inte alls. Det är väldigt mycket action, jag satt på helspänn hela tiden. Samtidigt med fullspäckade slagsmålsscener pågår forskning om Kaijuns, två galna forskare med olika teorier och åsikter om vad som är rätt och fel bråkar och gnuggar sina tinningar under hela filmen, jag tappade hoppet på dom två pajsarna flera gånger och tänkte att "det här går aaaalriiii!"
En blodig action brukar ofta kunna innehålla kärlek och sånt tjafs som inte har något med något att göra men jag måste tyvärr göra er besvikna med en gång och avslöja att några snaskiga kyssar blir det inte!

4 av 5 toast!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar