måndag 28 juli 2014

Berättelsen om Timothy Green

Titel: Berättelsen om Timothy Green (2012)
Originaltitel: The odd life of Timothy Green
Genre: Komedi, drama, familj
Längd: 105 minuter
Regissör: Peter Hedges
Manus: Peter Hedges, Ahmet Zappa
Starring: Jennifer Garner, Joed Edgerton, CJ Adams

Handling,
Paret Jim och Cindy Green (Edgerton & Garner) har länge försökt att få barn dessvärre utan framgång.
När en läkare säger att det inte går bearbetar dom sorgen genom att skriva ner på små lappar vilka egenskaper dom hade velat att deras barn skulle ha. Lapparna lägger dom i en liten låda och gräver ner den i trädgården. Det är här Timothy (Adams) magiskt kommer in i bilden.

Vad tycker jag?
Väldens finaste film! Jag älskar när Garner spelar roll som Mamma, hon utstrålar trygghet, kärlek och är bara så himla fin hela tiden! Det är en känslosam film som jag inte hade en aning om att den fanns, jag är så himla glad att jag såg den. Det är en film som får en att tänka till och sätta perspektiv på sitt eget liv, sina värderingar och sin syn på andra människor och hur en behandlar dom. Jag fascineras av Adams och hans skådespeleri, jag undrar så hur den här pojken är i verkliga livet för i filmen är han något helt fantastiskt.
Jag ser framemot att få se CJ Adams i ett gäng storfilmer i framtiden!

Jag kan inte sätta fingret på vad jag saknar för att filmen ska få högsta betyg men något är det därför delar jag ut 4 otroligt vältoastade toast till den här rullen!

4 av 5 toast!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar