söndag 15 juni 2014

Burn after reading

Titel: Burn after reading (2008)
Genre: Komedi, Kriminalare, Drama
Längd: 96 minuter
Regissör: Ethan & Joel Coen
Manus: Ethan & Joel Coen
Starring: George Clooney, Brad Pitt, Tilda Swinton, Frances McDormand, Richard Jenkins, J.K Simmons, John Malkovich.

Handling,
En analytiker hos CIA blir av med jobbet och gå in i depression. Frun till denne är redan otrogen men överväger nu att lämna sin man för mannen hon är otrogen med. Den mannen i sin tur är otrogen mot sin fru med henne och otrogen mot henne med massa andra kvinnor som han träffar på onlinedejtingsajter. En dag träffar han en desperat kvinna som jobbar på gym och som sökt efter en man väldigt länge. På gymmet jobbar en mycket förvirrad man som är hennes bästa vän, hennes chef är hemligt kär i henne och gör allt för henne.  Den här kvinnan vill genomgå en rad skönhetsingrepp och behöver pengar till det. När en dag vaktmästaren på gymmet hittar en CD med väldigt hemliga personuppgifter om en analytiker hos CIA drar hon in sin bästa vän i en härva utan dess like för att få lösensumma på personuppgifterna så att hon kan ha råd med sin operation.

Vad tycker jag?
Jag gillar filmer som väver samman alla karaktärernas historier på det här sättet, "Love Actually sättet".
Det är en rolig film, jag älskar att se Brad Pitt i den här rollen! George Clooney är också förbaskat rolig!
Det här är första gången utanför röda mattan som jag uppmärksammar Tilda Swinton, hon har alltid skrämt mig med sina blonda ögonbryn och ljusblåa ögon... Filmen är lättsam och rolig men jag tycker att den är suddig och luddig, jag tycker inte att jag fick ett ordentligt slut på det hela, det kändes som att filmen var ett enda långt intro och jag undrade lite när den skulle börja på riktigt.

2.5 toast känns lite lite så jag höjer till en svag 3a. 3 av 5 Toast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar